onsdag 12. mars 2008

Oppskrift på fiasko


Sandvikarevyen 2008 er den første i verdenshistorien, og derfor er jeg svært glad for at jeg var med på den, mer nøyaktig som sanger. Derfor siden jeg selv egetnlig elsker revyen vår skal jeg prøve å være sktra kritisk til den. I første akt møter vi aller først buddah, satan, gud og jesus. De diskuterer den nye ideen sin nemlig mennesket over et slag golf. Deretter homper første akt videre med en særdeles dårlig lyd. Lyden har ikke bare veldige understrekninger av Per og Fer, men også svikt av lyd ved flere partier og et strømbrudd.
Mens i andreakt ble det litt mer fart på sakene, første akt var nemlig litt for mye sex. Andre akt har flere morsomme poenger, hadde vi levert to av de hadde vi kanskje nådd helt opp. Også i andre akt møter vi satan og gjengen, denne gangen har Buddah og Satan laget Hitler for å gjøre ting litt mer spennende, mens jesus kommer tilbake fra sin tur på jorden. En slags metode for å skape en rød tråd. Litt overfladisk kanskje. Men det pøses på med morsomme sketsjer hele veien.
Jeg vil gjerne trekke frem TV budstikka. Så kommerden morsommste av dem alle: Gamlehjemmet.
Gamlehjemmet tar for seg B-gjengen når de har havnet på gamlehjem. De begynner å leke "driveby" og det hele går
i slow motion. Så kommer den danske sykesøsteren inn og truer med at de ikke skal få mokkabønner eller kebab.
Det hele avsluttes med et avlsuttningsnummer med fart i og en levende statue.
Hvis det er noe spesielt jeg vil trekke frem er det kanskje danserne. Spesielt de to guttene som begge er på et svært høyt nivå.
Så var det terningkastet da, vel jeg vil gi den en femmer, en svak en.
Helt til slutt vil jeg komme med en kommentar til Budstikka og Aftenposten sine anmeldelser. I Budstikka sto det mye flott å det hørtes veldig bra ut når man bare leste artikkelen, men når man kom til terningkastet tilsa det noe annet. I aftenposten var det samme sak bare motsatt. Der fikk vi artikkel som tilsa en 2er mens vi fikk 4.

Ingen kommentarer: